الجزیره: شورای انتقالی جنوب به ساختمان وزارت حمل و نقل در عدن حمله کرد

به گزارش مجله عطر یاس، شبکه الجزیره به نقل از منابعی مدعی شد که شبه نظامیان مورد حمایت امارات به ساختمان وزارت حمل و نقل دولت منصور هادی در شهر عدن حمله نموده اند.

الجزیره: شورای انتقالی جنوب به ساختمان وزارت حمل و نقل در عدن حمله کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شبکه الجزیره قطر از حمله شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب به ساختمان وزارت حمل و نقل دولت منصور هادی در شهر عدن اطلاع داد.

این شبکه به نقل از منابعی در جنوب یمن شامگاه چهارشنبه (23 مرداد) گزارش داد که نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن که از حمایت امارات عربی متحده برخوردار هستند، وارد ساختمان وزارت خانه مذکور شده اند.

در همین ارتباط، مختار الرحبی، منشی سابق دفتر منصور هادی به دنبال اعلان این خبر در حساب توییتی خود نوشت که طی تماسی که با صالح الجبوانی، وزیر حمل و نقل دولت هادی داشته، او خبر یورش به مقر وزارت خانه متوعش را تأیید نموده است.

او با بیان اینکه شبه نظامیان مورد حمایت امارات، از زمان کودتای خود علیه دولت منصور هادی در عدن ده ها خانه و ساختمان دولتی را غارت و چپاول نموده اند، در چرایی این اقدام آن ها نوشت که حمله به مقر ساختمان وزارت حمل و نقل به دلیل تصمیم صالح الجبوانی در خصوص فرودگاه عدن اجرا شده ست.

دولت منصور هادی عصر امروز چهارشنبه بیان کرد که به دلیل شرایط امنیتی، پروازها به عدن، به فرودگاه سئون در استان حضرموت (مرکز یمن) منتقل شده است.

نیروهای الحزام الأمنی (کمربند امنیتی) وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن که از حمایت امارات عربی متحده برخوردار است، بعد از چهار روز درگیری با نیروهای گارد ریاست جمهوری دولت منصور هادی در شهر عدن، شنبه این هفته کاخ ریاست جمهوری (معاشیق) و مقر نیروهای دولت مذکور را به تصرف خود درآوردند.

دولت منصور هادی، حوادث اخیر شهر عدن را کودتای از پیش طراحی شده امارات علیه خود خواند و از عربستان سعودی، متحد خود علیه امارات و نیروهای مورد حمایت این کشور درخواست یاری کرد.

تغییرات در فرماندهی منطقه نظامی سوم

منصور هادی در واکنش به سقوط عدن چهارشنبه (امروز) فرمانده منطقه سوم نظامی را تغییر داد. او طی حکمی محمد احمد الحبیشی، فرمانده تیپ 13 ارتش را به عنوان فرمانده این منطقه انتخاب کرد.

افزون بر این، احمد المیسری، معاون وزیر کشور دولت عبد ربّه منصور هادی، رئیس جمهور دولت مستعفی یمن چند تن از فرماندهان وابسته این دولت را به دلیل مشارکت در کودتای امارات در عدن از سمت هایشان برکنار کرد (جزئیات بیشتر).

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 189

به "الجزیره: شورای انتقالی جنوب به ساختمان وزارت حمل و نقل در عدن حمله کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الجزیره: شورای انتقالی جنوب به ساختمان وزارت حمل و نقل در عدن حمله کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید