اعتراض روسیه به دخالت سفارت آمریکا در امور داخلی این کشور

به گزارش مجله عطر یاس، وزارت خارجه روسیه کوشش سفارت آمریکا در مسکو برای پوشش خبری درباره اعتراضات غیرقانونی در روسیه، به بهانه هشدار به اتباع آمریکایی برای دوری از این رویدادها، را مداخله در امور داخلی این کشور ارزیابی کرد.

اعتراض روسیه به دخالت سفارت آمریکا در امور داخلی این کشور

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه روسیه، در ارزیابی اطلاعات درج شده در وب سایت رسمی سفارت آمریکا در مسکو درباره مکان و زمان اعتراضات غیرقانونی در فدراسیون روسیه، تأکید کرد کوشش برای چنین اطلاع رسانی به عنوان دخالت آشکار در امور داخلی کشور مستقل فدراسیون روسیه تلقی می گردد و واکنش مناسب مقامات مسکو در این خصوص را ضروری نموده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

سفارت ایالات متحده در روسیه روز گذشته (آدینه 22 ژانویه، سوم بهمن ماه)، مکان ها و زمان برگزاری اعتراضات غیرقانونی و ناهماهنگ شده با مقامات مسئول در تاریخ 23 ژانویه (امروز، شنبه) در شهرهای مختلف روسیه را منتشر کرد و با اشاره به این مسئله، از اتباع آمریکایی حاضر در روسیه خواست تا از این رویدادها فاصله بگیرند.

وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای یادآور شد که ارائه چنین اطلاعات جامعی، فراتر از مراقبت از شهروندان آمریکایی در روسیه است. این اقدام سفارت آمریکا دقیقاً مطابق با سیاست های تحریک آمیز واشنگتن برای تشویق شهروندان سایر کشورها برای شرکت در اعتراضات داخلی در کشورهایی است که دولت هایشان مطلوب آنها نیستند.

وزارت خارجه روسیه اضافه کرد، بدین ترتیب هرگونه کوشش برای پوشش خبری درباره تجمعات غیرمجاز به بهانه هشدار به اتباع آمریکایی، به عنوان مداخله فاحش در امور داخلی روسیه شده و واکنش مناسبی را مطالبه می کند.

وزارت کشور روسیه روز آدینه بیان کرد که آنالیز دقیقی از سازماندهی تحریکات و اقدامات خشونت آمیز توسط روسای ستادهای منطقه ای وبلاگ نویس آلکسی ناوالنی (کههفته گذشته در بدو ورود به فرودگاه مسکو از برلین، بازداشت شد) را انجام خواهد داد.

این وزارتخانه به ویژه، به برنامه سایت TikTok اشاره نمود که فیلم هایی از جوانان با لباس پلیس منتشر نموده که حمایت خود را از اعتراضات غیرقانونی روز شنبه را اعلام نموده و گفته اند که تمایلی به ادامه خدمت در نیروهای انتظامی روسیه را ندارند.

روز گذشته سرگئی سوبیانین شهردار مسکو نیز تجمع برنامه ریزی برای روز شنبه در پایتخت را غیرمجاز اعلام نموده، کوشش برای درگیر کردن بچه ها در این رویداد را مورد انتقاد قرار داده و از شهروندان خواست تا از مشارکت در این اقدام غیرقانونی خودداری نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 15 اسفند 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1357

به "اعتراض روسیه به دخالت سفارت آمریکا در امور داخلی این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض روسیه به دخالت سفارت آمریکا در امور داخلی این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید