استورجن: بریتانیا رفراندوم دیگری برای استقلال اسکاتلند را بپذیرد

به گزارش مجله عطر یاس، وزیر اول اسکاتلند امروز (شنبه) تاکید نمود، نخست وزیر بریتانیا احتیاج دارد تا روی واقعیت تمرکز کند و این مساله را به رسمیت بشناسد که حزب ملی اسکاتلندی (SNP) حکم برگزاری رفراندوم دوم استقلال را دریافت نموده است.

استورجن: بریتانیا رفراندوم دیگری برای استقلال اسکاتلند را بپذیرد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، در جریان انتخابات مجلسی زودهنگام بریتانیا که پنج شنبه گذشته برگزار گردید، حزب اس ان پی به 48 کرسی از 59 کرسی اسکاتلند در مجلس این کشور دست یافت و موجب شد تا نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند دوباره درخواست ها برای برگزاری یک رفراندوم دیگر برای استقلال را مطرح کند.

با این حال بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا که حزب محافظه کارش به 80 کرسی اکثریت مجلس در انتخابات دست یافت و جایگاهش را تقویت کرد، آدینه در تماسی تلفنی به استورجن گفت مخالف برگزاری یک رفراندوم استقلال دیگر است.

استورجن امروز پس از ملاقات با حامیانش در شهر داندی، واقع در شرق اسکاتلند در گفت وگو با اسکای نیوز تاکید نمود: قاطعانه به او گفتم که من مقابل مردم موظفم تا یک انتخاب دیگر برایشان فراهم کنم. بیایید روی واقعیت در اینجا متمرکز شویم؛ انتخابات اخیر یک نقطه عطف برای اسکاتلند بود.

اسکاتلندی ها در رفراندوم استقلال 2014 به ادامه اتحاد با بریتانیا رای مثبت دادند اما آن ها در رفراندوم بریگزیت 2016 هم مایل بودند تا همچنان در اتحادیه اروپا باقی بمانند، در حالی که اکثر رای دهندگان از انگلستان و ولز خواهان خروج از اتحادیه اروپا شده بودند. از آن موقع استورجن استدلال می نماید که اسکاتلندی ها مستحق آن هستند تا بار دیگر بتوانند درباره استقلال خودشان تصمیم گیری نمایند زیرا خروج از اتحادیه اروپا مغایر خواسته های آنان است.

وزیر اول اسکاتلند آدینه گفت، دولت نیمه خودمختار در ادینبرو به زودی جزئیات پرونده ای را منتشر می نماید که مرتبط با انتقال قدرت از لندن است و به او اجازه می دهد تا دومین رفراندوم استقلال اسکاتلند را برگزار کند. او امروز تاکید نمود: اسکاتلند به وضوح خواهان یک آینده متفاوت از آنچه اکثر بریتانیا انتخاب نموده، شده است و اسکاتلند می خواهد تا حق مشخص آینده خودش را داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 501

به "استورجن: بریتانیا رفراندوم دیگری برای استقلال اسکاتلند را بپذیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استورجن: بریتانیا رفراندوم دیگری برای استقلال اسکاتلند را بپذیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید