استقرار نیروهای واکنش سریع در دارفور ظرف 2 هفته

به گزارش مجله عطر یاس، یک مسوول سودانی از توافقی درباره افزایش تعداد نیروهای امنیتی مشترک در دارفور غربی به 20 هزار سرباز خبر داد.

استقرار نیروهای واکنش سریع در دارفور ظرف 2 هفته

روزنامه القدس العربی نوشت، ماموریت هیئت مشترک از نیروهای سازمان ملل و اتحادیه آفریقا موسوم به یونامید اواخر ماه دسامبر پس از بیش از 13 سال از تاسیس و در پی وقوع درگیری میان نیروهای دولتی و جنبش های مسلح در دارفور خاتمه یافت؛ درگیری که به کشته شدن حدود 300 هزار تن و آوارگی حدود 2.5 میلیون تن دیگر منجر شد.

در جریان اقدامات خشونت آمیز قبیله ای که در ماه میلادی جاری در شهر الجنینه در دارفور غربی رخ داد، حدود 144 تن کشته و بیش از 200 تن دیگر زخمی شدند.

وب سایت سودان تریبون به نقل از الهادی ادریس، رئیس جبهه انقلابی و عضو شورای حاکمیتی سودان بیان نمود، شورای مشترک امنیت و دفاع در نشست اخیر با افزایش تعداد نیروهای امنیتی مشترک در دارفور غربی از 12 هزار سرباز به 20 هزار نیرو موافقت کرد.

وی دلیل تاخیر در تشکیل نیروی امنیتی براساس موعد تعیین شده در توافقنامه صلح را نبود بودجه لازم بیان کرد. طبق توافقنامه صلحی که اکتبر2020 میان دولت و گروههای مسلح در دارفور به امضا رسید، باید ظرف سه ماه پس از امضای این توافقنامه نیروی مشترک متشکل از 12 هزار تن در دارفور مستقر شود اما موانع زیادی مانع از تشکیل این نیروها شد.

الهادی ادریس گفت، استقرار نیروی واکنش سریع در دارفور ناآرام به منزله هسته نیروی بزرگتر است. وافقی اجرا شده است مبنی بر اینکه هر یک از جنبش ها در گروههای مبارز مسلحانه با 40 خودرو، بین 300 تا 350 نیرو و تعدادی خودرو دیگر در تشکیل نیروی واکنش سریع در دارفور مشارکت کنند. این نیروها در الفاشر و نیالا مستقر می شوند تا برای اقدام علیه هر حادثه یا ناامنی در پنج استان دارفور آماده باشند.

ادریس که ریاست جنبش آزادی سودان- شورای انتقالی را برعهده دارد، گفت، نشست ها در حال حاضر در سطح کمیته عالی فنی و کمیته نظامی مشترک برگزار می شود و قرار است این کمیته ها به الفاشر بروند. ظرف دو هفته می توان مشاهده کرد که نیروهای واکنش سریع درواقع هسته نیروهای حافظ صلح می شوند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1485

به "استقرار نیروهای واکنش سریع در دارفور ظرف 2 هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقرار نیروهای واکنش سریع در دارفور ظرف 2 هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید