ازسرگیری عملیات ارتش سوریه در جنوب ادلب پس از شکست مذاکره روسیه با ترکیه

به گزارش مجله عطر یاس، نیروهای ارتش و نیروهای متحد، عملیات وسیعی را از روز گذشته (یکشنبه) برای کنترل بخش ادلب بزرگراه ام-4 شروع نموده اند چرا که مذاکرات روسیه با ترکیه به نتیجه نرسید.

ازسرگیری عملیات ارتش سوریه در جنوب ادلب پس از شکست مذاکره روسیه با ترکیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، همراه با شکست مذاکرات ترکیه و روسیه که ممکن بود به کاهش درگیری ها در ادلب و حلب منجر گردد، عملیات سنگین ارتش و همپیمانان سوریه از شامگاه روز شنبه با حملات هوایی و از صبح دیروز (یکشنبه) با عملیات زمینی شروع شده است.

وبگاه العربی الجدید نوشته است که دولت مسکو دست ارتش سوریه را برای شروع عملیات وسیع در محور جبل الزاویه در جنوب ادلب باز گذاشته است؛ منطقه ای که تکیه گاه اصلی بزرگراه ام-4 که حلب را به ساحل لاذقیه متصل می نماید؛ به شمار می رود.

در این میان منابع خبری از حملات جدید نیروهای سوری به مواضع ارتش ترکیه خبر می دهند و مسکو نیز ترکیه را به عدم پایبندی به توافق سوچی متهم نموده است

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین روز گذشته به خبرنگاران گفت که ترکیه به مفاد توافق سوچی پایبند نیست و تروریست های ادلب تجهیزات و سلاح های جدیدی را از ترکیه به دست آورده اند و اگر لازم باشد ولادیمیر پوتین و اردوغان در این باره با یکدیگر گفت و گو خواهند کرد.

او همچنین از احتمال برگزاری نشست چهارجانبه در مورد ادلب سخن گفت.

اعتراض روسیه به ترکیه پس از آن صورت می گیرد که تروریست ها با موشک های دوش پرتاب دو فروند بالگرد نظامی ارتش سوریه را در دو هفته گذشته در میانه پیشروی سریع ارتش سوریه ساقط کردند؛ موشک هایی که به طور معین ترکیه به آن ها داده بود.

اما در حیطه میدانی، ارتش سوریه عملیات وسیع خود را از صبح روز گذشته در منطقه جبل الزاویه با هدف کنترل بزرگراه ام-4 شروع کرد؛ منطقه ای که عملیات در آن به علت جغرافیای کوهستانی آن سخت است و کنترل بزرگراه مذکور جز با آزادسازی روستاها و شهرک های اطراف آن امکان پذیر نیست.

ارتش و نیروهای همپیمان سوریه عصر روز گذشته در یک درگیری سنگین که از صبح شروع شده بود؛ توانستند در میانه مقاومت شدید تروریست ها دو شهرک الشیخ دامس و حنتوتین را در جبل الزاویه آزاد نمایند.

جنگنده های روسی و سوری نیز به شدت مواضع تروریست ها را در شهر کفرنبل و شهرک های حزاریین، بسقلا، تل النار، کفر سجنه، کنصفره و احسم بمباران کردند.

در مقابل نیز تک تیراندازان تروریست ها پیشروی را بر ارتش سوریه سخت نموده اند.

به نوشته العربی الجدید، ارتش سوریه تجهیزات و نیروهای جدیدی را به منطقه درگیری گسیل نموده و به نظر می رسد هدف بعدی آزادسای شهرک های حاس و کفرنبل باشد.

اما در این میان به نطر می رسد، نگرانی اصلی ترکیه شهر کفرنبل بعنوان اولین شهر در منطقه جبل الزاویه باشد، کاروان نظامی ترکیه که روز گذشته هدف حملات ارتش سوریه نهاده شد در حال عزیمت به سمت شهر کفرنبل بود تا مرکز دیده بانی جدیدی را در این شهر دایر کند.

به نوشته مرکز دیده بان حقوق بشر سوریه، ترکیه از دوم فوریه (13 بهمن) تا کنون 2765 خودروی نظامی و 7600 نیرو به شمال سوریه اعزام نموده است و توپخانه ترکیه نیز که در اطراف شهر سراقب مستقر شده، مواضع ارتش سوریه را در شهر نیرب در شرق ادلب را هدف قرار می دهد.

اردوغان دولت سوریه را تهدید نموده است که باید تا آخر ماه میلادی جاری (تا پنج روز دیگر) مناطقی که آزاد نموده را به تروریست ها باز گرداند؛ در غیر این صورت با واکنش نظامی ترکیه روبرو خواهد شد؛ خواسته عجیبی که یکی از دلایل شکست مذاکرات مسکو و آنکارا محسوب می گردد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 707

به "ازسرگیری عملیات ارتش سوریه در جنوب ادلب پس از شکست مذاکره روسیه با ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ازسرگیری عملیات ارتش سوریه در جنوب ادلب پس از شکست مذاکره روسیه با ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید