اردکانیان: 70 درصد منابع پروژه های وزارت نیرو توسط بخش خصوصی تامین شد خبرنگاران

به گزارش مجله عطر یاس، وزیر نیرو گفت: حدود 70 درصد منابع اجرای طرح ها توسط بخش غیر دولتی به اشکال مختلف تامین شده که ان شاءالله این راستا و نسبت، استمرار و افزایش خواهد یافت.

اردکانیان: 70 درصد منابع پروژه های وزارت نیرو توسط بخش خصوصی تامین شد خبرنگاران

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، رضا اردکانیان، وزیر نیرو در اختتامیه پویش #هرهفته-الف-ب-ایران در سال 99 که با بهره برداری از 6 پروژه عظیم صنعت آب و برق در استان های تهران، قزوین، گیلان و مازندران به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور رئیس جمهوری برگزار گردید، گفت: گزارش ها حاکی از یک کار جمعی و برنامه ریزی شده با همت بالا در سال جهش فراوری و در کوران جنگ مالی و روانی دشمنان این سرزمین برای ابراز توانمندی ملت عظیم ایران در تمامی صحنه ها برای بروز ظرفیت های نهفته منابع انسانی در این کشور و نمایش تاب آوری این جامعه و البته انجام وظیفه عرضه خدمات در آب و برق و انجام پیروز این پویش ملی بود که در 25 فروردین سال جاری اعلام شد.

اردکانیان با اشاره به پروژه های افتتاح شده در سال 99، تاکید نمود: وعده این بود که 250 پروژه با سرمایه گذاری حدود 50 هزار میلیارد تومان به مدار بهره برداری بیاید که خوشبختانه با کوشش اجرا شده با احتساب طرح های امروز، 307 پروژه با سرمایه گذاری 81 هزار و 22 میلیارد تومان افتتاح شده و می شوند و یا طرح هایی آبگیری و آب اندازی می شوند یا مرحله آزمایشی خود را شروع می نمایند.

وزیر نیرو، از جمله طرح هایی که در پویش سال جاری به بهره برداری رسیدند را 14 سد مخزنی، 55 هزار و 642 هکتار شبکه اصلی آبیاری و زهکشی، 10 پروژه آبرسانی شهری، 9 تصفیه خانه آب، 13 تصفیه خانه فاضلاب، آبرسانی به 1650 روستای کشور به شکل پایدار با جمعیت بیش از یک میلیون نفر، همچنین 9 نیروگاه جدید، 5 پروژه بازتوانی نیروگاه های موجود، 30 نیروگاه مقیاس کوچک، 25 نیروگاه تجدیدپذیر جمعا به ظرفیت 2335 مگاوات نام برد و گفت: به 288 روستای دیگر باقی مانده هم برق رسانی شد.

عضو کابینه دولت دوازدهم، گفت: مهمترین بخش پویش نه تنها طرح های ساخت و سازی که در این شرایط به نتیجه رساندن هر کدام کار مهمی است، بلکه طرح های ساز و کاری آن بود. طرح هایی که ضروری است به تدریج جای خود را در مجموعه فعالیت های صنعت آب و برق به درستی و به وسعت باز نمایند. طرح هایی که موجب افزایش بهره وری، کاهش قیمت تمام شده، تسهیل خدمت رسانی به مردم، سرعت بیشتر اجرای طرح های ساخت و سازی و مجموع تحولاتی از این نوع خواهد شد.

اهمیت پروژه های سازوکاری از پروژه های ساخت و سازی بیشتر است

وی اضافه کرد: تهیه و تصویب طرح های سازگاری با کم آبی برای 31 استان، یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی، شروع گردشگری آبی در تعداد قابل توجهی از دریاچه های احداثی بر اثر ساخت سد های عظیم، طرح های آب و برق امید، تعویض کابل های فرسوده با کابل های خودنگهدار، ساختار جدید آب کشور بر اساس حوضه های آبریز و 53 طرح تحت عنوان طرح های ساز و کاری موجب تحول معناداری در گردش کار در سال های پیش رو هم خواهد شد.

70 درصد منابع پروژه های وزارت نیرو توسط بخش خصوصی تامین شد

اردکانیان، طرح های امروز را شامل یک واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی کاسپین به ظرفیت 150 مگاوات در استان مازندران، تصفیه خانه عظیم آب گیلان، تصفیه خانه مسکن مهر صومعه سرا، آبگیری سد نهب در استان قزوین، تست و آب اندازی تصفیه خانه عظیم فاضلاب غرب تهران که پس از این مرحله، مرحله عملی بهره برداری از آن در زمان مقتضی شروع خواهد شد و نیز تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر برشمرد.

وزیر نیرو ادامه داد: حدود 70 درصد منابع اجرای این طرح ها توسط بخش غیر دولتی به اشکال مختلف تامین شده که انشاءالله این راستا و نسبت، استمرار و افزایش خواهد یافت.

این مقام مسئول در پاسخ به پرسشی پیرامون تداوم پویش هر هفته الف ب ایران در سال 1400 گفت: من تجربه حضور در سه باره در زمان انتهای دولت ها را داشته ام و می دانم که هواپیمای هر دولت در سال های آخر حیات خود فرود را تجربه نموده و از شدت تجربه و انگیزه فعالیت کاسته می گردد.

اردکانیان تاکید نمود: پویش هر هفته الف ب ایران به منظور جلوگیری از کاهش فعالیت ها در سال های سرانجامی دولت آن هم در یک دستگاه خدماتی طراحی شد و انشاالله در سال آینده نیز ادامه خواهد یافت.

وزیر نیرو در سرانجام با اشاره به برنامه 180 روزه تا انتهای دولت، اعلام کرد: این برنامه 180 روزه در قالب 3 فعالیت تکمیل پروژه های سازوکاری، تکمیل پروژه های ساخت و سازی و ریل گذاری برای دولت آینده طراحی شده و انشاالله کاری خواهیم کرد که وزارت نیروی دولت آینده از روز اول وقت سر خواراندن نداشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1437

به "اردکانیان: 70 درصد منابع پروژه های وزارت نیرو توسط بخش خصوصی تامین شد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردکانیان: 70 درصد منابع پروژه های وزارت نیرو توسط بخش خصوصی تامین شد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید