اردوغان و ماکرون درباره سوریه رایزنی کردند

به گزارش مجله عطر یاس، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در گفتگوی تلفنی با امانوئل ماکرون همتای فرانسوی خود درباره روابط دوجانبه، بحران سوریه به ویژه مسئله ادلب و پناهجویان بحث و رایزنی کرد.

اردوغان و ماکرون درباره سوریه رایزنی کردند

وزارت خارجه ترکیه بدون اشاره به تجاوز آنکارا به خاک یک کشور مستقل در این خصوص گفت: رئیس جمهوری ترکیه در این رایزنی تلفنی گفته است که واکنش شدیدی به حمله سوریه علیه نیروهای آنکارا در ادلب نشان داده است!

بر این اساس، رئیس جمهوری ترکیه در مصاحبه با همتایان فرانسوی خود اضافه نمود: همبستگی و اتحاد در ناتو نه تنها در گفتار بلکه در عمل نیز به وضوح مشاهده گردد.

به گزارش آناتولی، اردوغان که پیشتر نیز از حربه آوارگان سوری برای امتیاز دریافت از اروپا بهره بُرده بود، در این باره به ماکرون گفت: موج گسترده پناهجویان در مرز ترکیه با سوریه دیگر به مرزهای کشور با اروپا نیز فشار وارد نموده است. در صورت عدم توقف حملات سوریه در سوریه بحران انسانی در این کشور عمیق تر خواهد شد. از فرانسه و اروپا انتظار داریم برای حل بحران آوارگان سوری اقدامات ملموس انجام دهند!

لازم به ذکر است ترکیه در راستای دفاع از تروریست های مورد حمایت غرب که ادلب را به آخرین پناهگاه خود در سوریه بدل نموده اند؛ روز گذشته با نظامیان سوری درگیر شده و دور جدیدی از تنش با مسکو را نیز رقم زده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 732

به "اردوغان و ماکرون درباره سوریه رایزنی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان و ماکرون درباره سوریه رایزنی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید