اردوغان: برادران کُرد هدف عملیات نظامی ما در شمال سوریه نیستند

به گزارش مجله عطر یاس، رئیس جمهور ترکیه اعلام نمود کُردها هدف عملیات نظامی این کشور در شمال شرقی سوریه نیستند.

اردوغان: برادران کُرد هدف عملیات نظامی ما در شمال سوریه نیستند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه خبری الجزیره، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز آدینه اعلام نمود کُردهای ساکن شمال شرقی سوریه هدف عملیات ارتش ترکیه در این منطقه نیستند و نظامیان ترکیه ای برای مقابله با تروریست ها وارد خاک سوریه شده اند.

اردوغان که نظامیان کشورش از روز چهارشنبه عملیات خود را در مناطق شمال شرقی سوریه شروع نموده اند، گفت: کُردها برادران ما هستند و این عملیات علیه آنها انجام نمی گردد، بلکه سازمان های تروریستی هدف عملیات هستند.

وی در ادامه گفت: ما قصد جاه طلبی در کشورهای همسایه نداریم و به حفظ تمامیت ارضی آنها علاقه مندیم، به شرطی که هیچ کس [از داخل این کشورها] امنیت و ثبات ما را هدف قرار ندهد.

اردوغان سپس به انتقاد از استانداردهای دوگانه کشورهای غربی پرداخت و توضیح داد: غرب درباره گروه های تروریستی که امنیت ترکیه را به خطر می اندازند، استانداردهای دوگانه ای را در پیش گرفته است. ما عملیات خود در شرق فرات را متوقف نخواهیم کرد و مهم نیست که دیگران چه می گویند. ما از همه دوستانمان انتظار حمایت داریم.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز پنج شنبه نیز به کشورهای اروپایی هشدار داده بود که در صورت ادامه پیدا کردن نقدها آنها از این عملیات نظامی، خیل عظیمی از پناهندگان سوری ساکن ترکیه -که تعداد آنها 3.6 میلیون نفر برآورد می گردد- را راهی اروپا خواهد نمود.

عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال شرق سوریه با نام عملیات چشمه صلح که از بعد از ظهر روز چهارشنبه به وقت محلی با اعلام رسمی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه شروع شده، مخالفت های زیادی را در بین کشورهای منطقه و دیگر کشورهای دنیا از جمله کشورهای اروپایی به دنبال داشته است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 389

به "اردوغان: برادران کُرد هدف عملیات نظامی ما در شمال سوریه نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: برادران کُرد هدف عملیات نظامی ما در شمال سوریه نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید