ارتش یمن بزودی سامانه های پدافند هوایی رونمایی می نماید

به گزارش مجله عطر یاس، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام نمود که طی روزهای آینده از پدافند جدید هوایی خود که پیروز به سرنگونی جنگنده ها و پهپادهای متجاوز دشمن سعودی می گردد، رونمایی می نماید.

ارتش یمن بزودی سامانه های پدافند هوایی رونمایی می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرتیپ یحیی السریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اظهار داشت که بزودی از قدرت مدرن و پیشرفته پدافند هوایی این نیروها که پیروز به سرنگونی هواپیماها و پهپادهای دشمن شده است، رونمایی می نماید.

به گزارش پایگاه خبری المسیره، السریع گفت: طی روزهای آینده نیروهای مسلح یمن از تعدادی از سیستم های دفاع هوایی که اخیراً وارد خدمت شده اند یا طی روزهای آینده وارد خدمت می شوند، رونمایی می نمایند.

این مقام نظامی یمن توضیح داد: سیستم های پدافند هوایی یمن با فناوری مدرن و پیشرفته متمایز شده اند و تجربیات پیروزی در سرنگون کردن تعداد زیادی هواپیمای جنگنده و هواپیماهای جنگی داشته اند که همه این ها به لطف خدا و قدرت او بوده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن آدینه شب اظهار داشت که یک فروند جنگنده تورنادو ائتلاف سعودی آدینه شب در استان الجوف واقع در شمال یمن با موشک نیروهای یمنی سرنگون شده است.

السریع خطاب به ائتلاف سعودی گفت: آنان باید حواسشان باشد، آسمان یمن، محلی برای تفریح نیست.

یک مقام وزارت دفاع یمن گفته بود که این نخستین تجربه عملی از پدافند جدید یمنی است که جنگنده ائتلاف سعودی را هدف قرار داد که یک مانع جدی در برابر هواپیماهای متخاصم محسوب می گردد.

آخرین جنگنده تورنادو ائتلاف متجاوز سعودی در ژانویه سال 2018 از طریق سیستم پدافند هوایی یمن منهدم شد.

ائتلاف متجاوز به یمن در تاریخ 25 مارس 2015 (ششم فروردین 1394) مداخله نظامی در یمن را به بهانه بازگرداندن دولت منصور هادی به قدرت شروع کرد و یمن را تحت محاصره زمینی و هوایی و دریایی قرار داد.

در همه این سال ها ده ها پهپاد ائتلاف سعودی هم توسط نیروهای مسلح یمن در نقاط مختلف این کشور و به خصوص نوار مرزی شمال و غرب آن سرنگون شده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 684

به "ارتش یمن بزودی سامانه های پدافند هوایی رونمایی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش یمن بزودی سامانه های پدافند هوایی رونمایی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید