اتحاد هیات رئیسه علیه تعلیق فوتبال، پروژه بازگشت تاج مغلوب شد!

به گزارش مجله عطر یاس، خبرنگاران - گروه ورزشی: در روزهایی که تعطیلی فوتبال ملی و باشگاهی سوژه های فوتبالی را کمرنگ نموده بود دو نامه خبرساز AFC پیرامون انتخاب دبیرکل جدید فدراسیون دوباره فوتبال را به صدر اخبار جنجالی بازگرداند.

اتحاد هیات رئیسه علیه تعلیق فوتبال، پروژه بازگشت تاج مغلوب شد!

ظاهر ماجرا تذکر کنفدراسیون در مورد عدم رعایت تشریفات لازم برای انتخاب دبیرکل جدید است اما رجوع به موارد مشابه سال های گذشته همچنین اتفاقات غیرعادی ماه های اخیر نشان می دهد پروژه دیگری در دستور کار نهاده شده و مراحل تحقق این پروژه یک به یک تحقق می یابد.

اولاً نباید فراموش کرد که در سال 97 انتخاب ابراهیم شکوری به عنوان سرپرست دبیرکلی هم غیرقانونی بود چرا که ممبینی در همان زمان از این انتخاب اظهار بی اطلاعی نموده و جلسه هیأت رییسه تشکیل نشده بود. ثانیاً شکوری شروط لازم برای دبیرکلی از جمله 10 سال سابقه مدیریت را نداشت.

حالا که AFC با دقت بندهای مختلف اساسنامه در فرایند انتخاب دبیرکل را دنبال می نماید این سوال مطرح می شد که چرا در 17 ماه گذشته توجهی به فقدان شروط اساسنامه در انتخاب شکوری نداشت؟

پاسخ این سوال را باید در اتفاقات ماه های گذشته جست و جو کرد. فیفا از اوایل تابستان خواهان اصلاح اساسنامه شد اما به نامه ها پاسخی داده نشد، مراحل اصلاح اساسنامه انجام نشد و در پی آن همانطور که انتظار می رفت انتخابات در موعد مقرر با اعتراض فیفا برگزار نشد.

همه چیز در نقطه تعلیق نهاده شد، شرایط بی ثباتی که بعد از استعفای مهدی تاج می توانست به درازا بکشد و بعضی مدیران میانی را همچنان در قدرت حفظ کند.

اما ورود نبی این معادلات را دگرگون می نماید و به بعضی از یکه تازی ها خاتمه می دهد. به همین دلیل کوشش های تازه ای شروع شده تا با ورود AFC تغییر در جایگاه دبیرکلی ایجاد نگردد و یک جریان خاص در خلأ موجود همچنان مشغول اعمال قدرت باشد.

در صورت شکست این طرح، پروژه آخر بازگشت تاج از دریچه تعلیق است. فاصله و شکاف به وجود آمده در هیأت رییسه به واسطه اعلام مخالفت ممبینی نخستین نشانه از شروع این تحرکات محسوب می شد.

فدراسیون بدون رئیس اگر مشروعیت هیأت رییسه خودش را هم از دست بدهد خبر رسانی از داخل به AFC و فیفا دنبال می گردد تا با صدور حکم تعلیق عملاً زمینه را برای بازگشت مهدی تاج فراهم نمایند.

اعضای کمیته انتقالی باید مورد تأیید فدراسیونی جهانی قرار بگیرند و تاج به عنوان رئیس مستعفی و نایب رئیس کنفدراسیون شانس اول ریاست این کمیته با حمایت برون مرزی محسوب می گردد!

تکه های پازل به همین سادگی چیده شده بدون توجه به شرایط بحرانی و مسائل فدراسیون فوتبال. با این وجود نباید فراموش کرد که چنین پروژه مخربی خیال خام بعضی از منفعت طلبان است و به این سادگی محقق نخواهد شد. اتفاقات روزهای آینده معادلات این جریان را به هم می ریزد و پروژه بازگشت رئیس ناکام می ماند.

کوشش هایی انجام شده که موجب اتحاد و همدلی اعضای هیأت رییسه در راستای مقابله با خطر تعلیق شده و فرایند انتخاب دبیرکل نیز بر همین اساس طبق تشریفات قانونی دنبال خواهد شد تا این بار بهانه تازه ای به فرصت طلبان داده نگردد. همدلی اعضای هیأت رییسه و عبور از اختلافات به این بحران خودساخته خاتمه می دهد تا پروژه تعلیق، کمیته انتقالی و بازگشت رئیس سابق به بن بست برسد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 815

به "اتحاد هیات رئیسه علیه تعلیق فوتبال، پروژه بازگشت تاج مغلوب شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحاد هیات رئیسه علیه تعلیق فوتبال، پروژه بازگشت تاج مغلوب شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید