آیا محافظ شاه سعودی قصد ترور بن سلمان را داشت؟

به گزارش مجله عطر یاس، فارس نوشت: یک حساب توئیتری مخالف دولت سعودی مدعی شده که قتل عبدالعزیز الفغم محافظ شاه سعودی، در اثنای عملیات ترور بن سلمان اتفاق افتاده است.

آیا محافظ شاه سعودی قصد ترور بن سلمان را داشت؟

ماجراها و روایات مختلف از مرگ مشکوک عبدالعزیز الفغم محافظ شاه سعودی در ششم مهر گذشته هنوز تمام نشده و تا کنون بسیاری از اشخاص مخالف دولت سعودی در درستی روایت رسمی تشکیک نموده اند.

طبق روایت رسمی، عبدالعزیز الفغم به دست فردی به نام ممدوح آل علی و در پی یک نزاع در شهر جده کشته شده است. فرد ضارب نیز همان شب به دست نیروهای امنیتی کشته شد. بسیاری از کاربران فضای مجازی همان زمان کشته شدن سریع فرد ضارب را مشکوک قلمداد نموده و نوشتند که شاید دولت سعودی خواسته با کشتن وی حقایقی را کتمان کند.

این بار حساب کاربری العهد الجدید در توئیتر که به افشاگری از مسائل درونی خاندان سعودی می پردازد، روایت عجیبی را مدعی شده و نوشته که محافظ شاه سعودی و نزدیک ترین فرد به وی قصد ترور محمد بن سلمان را داشته است.

العهد الجدید در چند پست توئیتری ابتدا به روایت های مختلف اشاره نمود و نوشت:

1- حادثه در قصر السلام و نه در خانه دوست الفغم اتفاق افتاده است

2- ممدوح هیچ ارتباطی به قتل الفغم ندارد بله هر دو کشته شده اند

3-به غیر الفغم و ممدوح، چندین افسر دیگر نیز زخمی شده اند.

4- الفغم پیش از کشته شدنش، برکنار نشده بود.

پس از این مقدمه، العهد الجدید، به بیان روایت خود پرداخت و نوشت که عبدالعزیز الفغم و ممدوح آل علی به همراه 11 افسر دیگر برای ترور محمد بن سلمان نقشه کشیده بودند؛ اما نیروهای بلک واتر پیش از اجرایی شدن نقشه توانستند، عملیات را ناکام گذاشته و عبدالعزیز الفغم و ممدوح آل علی را کشته و باقی افسران را زخمی نمایند.

او اضافه کرد: الفغم و تیمش توانستند کمربند امنیتی اول را رد نموده و پیش از رسیدن به کمربند امنیتی دوم با نیروهای بلک واتر درگیر شدند. به محمد بن سلمان آسیبی وارد نشد اما صدای شلیک برای ترساندن وی کافی بود.

العهد الجدید سپس نوشت که اطلاعات بیشتری از عملیات البته نا پیروز ترور افشا و کوشش خواهد نمود که بدین سؤالات پاسخ دهد که چرا شخصی چون الفغم در صدد قتل بن سلمان بوده است؟ سرنوشت کسانی که دستگیر شدند چه خواهد شد؟ هماهنگی برای عملیات چگونه صورت گرفت و به صورتی لو رفت؟ و اینکه چرا شایعه برکناری الفغم چند روز پیش از کشته شدنش منتشر شد؟

تصویری انتشار یافته در رسانه های رسمی سعودی: درگیری نیروهای امنیتی با قاتل عبدالعزیز الفغم

ادعای این حساب توئیتری مبنی بر کشته شدن الفغم به دست نیروهای بلک واتر که یک شرکت امنیتی خصوصی آمریکایی است، در حالی مطرح می گردد که محمد المسعری معارض سعودی مقیم لندن پنج ماه پیش از کشته شین الفغم نوشته بود: ای عبدالعزیز الفغم... فردا روزی محمد بن سلمان سر تو و گروه تو را زیر آب خواهد نمود و به جای شما گروهی از عناصر بلک واتر کلمبیایی را جایگزین خواهد نمود.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 493

به "آیا محافظ شاه سعودی قصد ترور بن سلمان را داشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا محافظ شاه سعودی قصد ترور بن سلمان را داشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید