آمریکایی ها آمار دولتی تلفات کرونا را باور ندارند

به گزارش مجله عطر یاس، نتایج یک نظرسنجی نشان داد، تردید آمریکایی ها به آمار و ارقام مربوط به تلفات کروناویروس رو به افزایش است.

آمریکایی ها آمار دولتی تلفات کرونا را باور ندارند

به نوشته روزنامه گاردین، نتایج نظرسنجی اجرا شده از سوی آکسیوس-ایپسوس نشان داد، 31 درصد پاسخگویان معتقدند تعداد آمریکایی هایی که در واقعیت در اثر ابتلا به کووید 19 جان خود را از دست می دهند کمتر از داده هایی است که به صورت علنی منتشر می شوند. این درحالی است که در ماه مه این میزان تردید آمریکایی ها به آمار رسمی تلفات کرونا معادل 23 درصد بود.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که نقش شبکه های خبری و رسانه ها در این افزایش تردید اهمیت زیادی داشته است. 62 درصد از کسانی که شبکه فاکس نیوز را تماشا می کردند گفتند که در این آمارها اغراق شده در حالی که 48 درصد از آنهایی که منبع خبری عمده ای نداشتند اینطور فکر می کردند. تنها هفت درصد از تماشاچیان اخبار سی ان ان و ام اس ان بی سی اینطور فکر می کردند.

این تردید و انکار در قبال آمار رسمی مربوط به تلفات کرونا در حالی دیده شده که آمریکا همچنان با شرایط اضطراری بی سابقه ای از بابت تشدید ابتلا به این ویروس روبره شده است.

داده های مربوط به تلفات کووید 19 در آمریکا توسط دولت فدرال و همچنین رسانه های مستقلی که از گزارش های بیمارستان ها، پزشکی قانونی و منابع پزشکی دیگر استفاده می کنند ارائه می شوند. کارشناسان سلامت عمومی می گویند که آمار رسمی تلفات مربوط به کرونا ویروس در حقیقت احتمالا کمتر از آمار تلفات واقعی باشد چون بسیاری از موارد جدی مبتلا به کووید 19 از مسائل پیش زمینه ای که شاید به جای کرونا در گواهی فوت درج شده باشند رنج می برده اند.

آمارهای جدید نشان داده که تا کنون تعداد مبتلایان به کروناویروس جدید در آمریکا به بیش از 3.8 میلیون نفر رسیده و بیش از 140 هزار تن نیز در اثر ابتلا به این ویروس جانشان را در آمریکا از دست داده اند.

دونالد ترامپ بارها تهدید مربوط به همه گیری این ویروس را کم اهمیت تلقی کرده و به همین دلیل روز یکشنبه مجددا ادعا کرد که این ویروس به سادگی ناپدید خواهد شد.

اخیرا کاخ سفید تلاش کرد ابهام بیشتری در آمارهای مربوط به کروناویروس به وجود بیاورد و به بیمارستان ها دستور داد داده های مربوط به موارد ابتلا و تلفات کرونا را به جای مرکز پیشگیری و کنترل بیماری در اختیار وزارت بهداشت و خدمات انسانی که در کنترل یک وفادار به ترامپ است، قرار دهند.،ایسنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1011

به "آمریکایی ها آمار دولتی تلفات کرونا را باور ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکایی ها آمار دولتی تلفات کرونا را باور ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید