شروع عملیات مرمت برج کبوترخانه خسروی در روستای قودجان

به گزارش مجله عطر یاس، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوانسار از شروع عملیات مرمت برج کبوترخانه خسروی در روستای قودجان شهرستان خوانسار در غرب اصفهان اطلاع داد.

شروع عملیات مرمت برج کبوترخانه خسروی در روستای قودجان

جهت دریافت خدمات تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان، صبح امروز 14 آبان ماه، علی جوزی، رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خوانسار با اعلام این مطلب گفت: روستای قودجان از روستاهای تاریخی شهرستان خوانسار بوده که دارای تعداد متعددی از بناهای برج کبوترخانه است. با توجه به احتیاج به مرمت این برج کبوترخانه تاریخی، پس از آنالیز های کارشناسی و انجام مراحل اولیه برای شروع عملیات مرمت، با همکاری مالک اثر و نظارت مستقیم کارشناسان و مرمتگران اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان، عملیات مرمت این اثر تاریخی شروع شد.

او اظهار داشت: با توجه به آسیب شناسی و آنالیز های اولیه، عملیات مرمتی این برج کبوترخانه شامل ایزولاسیون پشت بام، استحکام بخشی سقف، کاهگل دیوارها، مرمت کنگره ها، استحکام بخشی پایه ها و فونداسیون و رطوبت زدایی از تزئینات و گچ بری ها است.

جوزی با اشاره به اینکه این اثر تاریخی دارای قدمتی بالغ بر بیش از 120 سال است، بیان کرد: عملیات مرمت این اثر تاریخی با اعتباری بالغ بر 300 میلیون ریال شروع شده است.

شهرستان خوانسار دارای آثار تاریخی متعددی است که از این آثار، تعداد 23 مورد در فهرست آثار تاریخی به ثبت رسیده، که برج کبوترخانه خسروی یکی از این آثار است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 376

به "شروع عملیات مرمت برج کبوترخانه خسروی در روستای قودجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عملیات مرمت برج کبوترخانه خسروی در روستای قودجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید