آذری: هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ثابت کند برنامه محور است

به گزارش مجله عطر یاس، سعید آذری ریاست فدراسیون فوتبال را حق کسانی دانست که در این راه کوشش نموده اند.

آذری: هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ثابت کند برنامه محور است

به گزارش ، سعید آذری، مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان، درباره احتمال حضورش در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال گفت: در دو هفته اخیر، بیانیه ای را منتشر کردم مبنی بر اینکه افرادی که می خواهند و قصد دارند در فوتبال ایران، به عنوان تصمیم گیرندگان کلان فدراسیون فوتبال اعم از هیئت رئیسه، دبیرکل، رئیس، نواب رئیس ودیگر سمت ها حضور داشته باشند، باید از جامعه فوتبال و افرادی بوده و در این زمینه تحصیلاتی هم داشته باشند. این حق افرادی ست که خاک زمین فوتبال را خورده باشند و یا عضو تیم های ملی بودند یا در جای خودشان طی سنوات گذشته سهم به سزایی در فوتبال کشورمان داشته اند. امثال دادکان، عابدینی، مصطفوی، کیومرث هاشمی و ... افرادی که روسای فدراسیون ها بوده اند و بسیار زحمت کشیده اند. به نظر من فوتبال حق این افراد است.

آذری در واکنش به شرایطی که برای نامزد شدن در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال مانند، داشتن حداقل مدرک لیسانس، نداشتن سوء پیشینه و اخذ ده امضاء از اعضاء مجمع مطرح شده است، گفت: اگر این شرایط باشد هر فرد دیگری که از دانشگاه فارغ التحصیل شده، می تواند حضور پیدا کند!

آذری درباره موضوع اخذ هزینه تبلیغات دور زمین در دوره حضور در ذوب آهن و فولاد گفت: در ذوب آهن یک میلیارد و دویست میلیون گرفتیم که بدهی ها را کاهش بدهند. من در ذوب آهن طبق اسناد و مدارکی که هست، پول گرفتم.

او ادامه داد: من به سازمان لیگ اعتراض می کردم، اما پول را هم می گرفتم. بحران مالی در باشگاه ها، در ابعادی هیچ ارتباطی به سبک مدیریتی در فدراسیون فوتبال ندارد، اما در مجموع اگر بخواهیم فوتبال توانمندی داشته باشیم که بتوانیم هزینه باشگاه ها را از همین سفره فوتبال تامین کنیم، شدنی ست.

سعید آذری در واکنش به مسائل فروش بلیت در شهرآورد گفت: قاعدتا وقتی متولیان فوتبال، خودشان به شخصه حضور ندارند و متاسفانه تاج به علت بیماری از فدراسیون فوتبال کناره گیری کرد، این مسائل وجود خواهد داشت. ممکن است از من هم ناراحت بشوند، کما اینکه شدند، چراکه از جلسات خصوصیشان خبر دارم که شدیدا از مصاحبه های من به خصوص در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ناراحتی های شدیدی دارند، خصوصا یک نفر که من نمی دانم از کجا به فوتبال آمده است! امروز هم ادعای این را دارد که باید در فوتبال بماند. کار هم به جایی رسیده که اصلا زیبا نیست.

آذری در شرح شرایط حال حاضر فدراسیون فوتبال و عدم ثبت نام هیچ یک از افراد برای انتخابات تا این لحظه توضیح داد: همه منتظر روز آخر ثبت نام هستند. روز یکشنبه شاهد خواهید بود که چند نفر از افرادی که وزارت ورزش به آن ها فکر می نماید یا مصاحبه های خاصی داشته اند یا به هر حال افرادی هستند که توانمندی اداره فدراسیون را دارند ثبت نام می نمایند.

او در پاسخ به اینکه فدراسیون در چند ماه آینده چند چک چند ده میلیاردی دارد و ترس خیلی از افراد از این شرایط برای ریاست فدراسیونی که تعهدات زیادی دارد، گفت:

جالب است همین افرادی که احساس ترس دارند، برای آمدن مشغول لابی هستند. من تا روز آخر صبر می کنم، اگر ببینم یک چهره فوتبالی که فوتبال حقش باشد، تحصیل نموده است و فوتبالیست بوده و خاک فوتبال را خورده است، آمد، من شرکت نخواهم کرد. اگر روز آخر ببینم همین عزیزانی که طی چند سال گذشته مرتبا ثبت نام نموده اند، به میدان انتخابات می آیند، من قطعا خواهم آمد. ممکن است رای هم نیاورم.

آذری در اشاره به استقلال هیئت رئیسه و یا عدم آن هم گفت: وارد این قضیه نمی شوم و فقط یک نقطه نظر دارم، ریاست فدراسیون فوتبال باید شخصی باشد که بتواند در حال حاضر مدیریت بحران داشته باشد. اساسی ترین مسئله ای که در این مقطع در فدراسیون فوتبال پس از رفتن آقای تاج وجود دارد، این بحران هایی ست که گفته شده و شامل بحران مالی، بحران نتیجه ضعیف تیم ملی در رده های مختلف و بحران نیروی انسانی است و تمام این بحران ها را باید بتواند مدیریت کند و خصوصا در بخش مالی این روز ها با بحران های شدیدی در باشگاه ها روبرو هستیم، چه در سازمان لیگ، چه در فدراسیون فوتبال. اگر شخص توانمندی این مدیریت بحران را دارد بیاید، اما مجمعی که بنا باشد رأیش با پکیج آدیداس معین گردد، شما حدیث مفصل بخوان از این مجمل!

در حال حاضر شرایط به شکلی پیش می رود که متاسفانه به جای اینکه به فکر فوتبال کشورمان باشیم، به فکر اشغال جایگاه هستیم، غافل از این که این جایگاه ها مسئولیت زیاد دارد و تحت هیچ شرایطی سودی نخواهد داشت.

آذری درباره هم سویی نظر ها در بین متولیان و تصمیم گیری آن ها گفت: تصمیم گیری هایی که به این شکل شده، تا به حال چه یاریی به فوتبال ما نموده است؟! اساسنامه اشکالات وحشتناکی دارد و بر اساس این اساسنامه است که یک سری به خودشان اجازه می دهند بدون سابقه کار مدیریتی در فوتبال و سابقه ورزش، شرایط خاصی را ایجاد نمایند و بر اساس یک سری ضوابط و روابط وارد فوتبال شده اند و برای من جالب است، من که حداقل از سال 83 برای اولین بار مدیرعامل باشگاه ذوب آهن شدم و تا امروز در مسند مدیریتی چند باشگاه حضور داشته ام، خیلی از این افراد را نمی شناسم.

آذری در تائید این نظر که فوتبال کشورمان احتیاج به اجماع دارد و نه تقابل، برای زمان طولانی باید برنامه محور باشد و نه شخص محور، گفت: دادکان می گفت فوتبال مانند گوسفند است! همه اعضایش ارزشمند است. در این فوتبال می گردد با برنامه پول ساخت. اینکه چه کسی می آید، چطور می خواهد پول سازی کند و چه برنامه ای دارد مهم است. البته برخی مسائل ناگفته بماند بهتر است، اما ظاهرا باز هم دوستان به فکر خودشان هستند. متاسفم همه این اتفاقات در زمانی رخ می دهد که تیم ملی ما احتیاج به سر و سامان دارد.

اسکوچیچ تحت هر شرایطی به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی شده، از دیروز که ایشان معرفی شده است باید پشت پرچم تیم ملی بایستیم. هم رسانه ها و هم امثال من که کار اجرایی انجام می دهم، همه باید یاری کنیم تا تیم ملی کشورمان به جام جهانی برود. اما هرچه در انتخابات می بینم و می شنوم اصلا خوب نیست!

در سرانجام آذری درباره جمع آوری ده امضاء مورد احتیاجش برای کاندیداتوری گفت: من در هفت آسمان فوتبال یک ستاره هم ندارم! هنوز امضا جمع آوری ننموده ام، اما اگر قرار باشد در انتخابات حضور پیدا کنم، در حد ده امضاء اعتبار دارم. اجازه بدهید ببینیم تا ظهر یک شنبه می توانم 10 نفر را متقاعد کنم به برنامه رای بدهند و به افراد رای ندهند. مجمع یک بار برای همواره باید ثابت کند که برنامه محوری برایش مهم تر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 652

به "آذری: هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ثابت کند برنامه محور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آذری: هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ثابت کند برنامه محور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید