آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا ، جهش آمار در بریتانیا و برزیل؛ چین یک رقمی شد ، شرایط غیرعادی ایران

به گزارش مجله عطر یاس، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا به مرز 3 میلیون نفر و رقم جان باختگان آن به 200 هزار نفر نزدیک می گردد. در این میان آمریکا با حدود 900 هزار مبتلا و بیش از 50 هزار فوتی، صاحب بیشترین آمار بیماران و قربانیان کووید 19 در دنیا است.

آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا ، جهش آمار در بریتانیا و برزیل؛ چین یک رقمی شد ، شرایط غیرعادی ایران

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، کیانوش دنیاپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران با اشاره به بهبودی و ترخیص 66 هزار و 596 بیمار کووید 19 در کشور از شناسایی هزار و 168 بیمار جدید اطلاع داد. به این ترتیب شمار کل مبتلایان به کووید 19 در ایران به 88 هزار و 194 نفر رسید.

به گفته دنیاپور در طول 24 ساعت گذشته، 93 بیمار کرونا جان خود را از دست داده و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به 5 هزار و 574 نفر رسیده است.

وی تاکید نمود: در حال حاضر هیچ استانی در شرایط قرمز این بیماری نیست، اما هشدارها باقی است، شرایط به هیچ عنوان عادی نیست و فاصله گذاری اجتماعی حتما باید از سوی مردم رعایت گردد.

یورونیوز آخرین آمار و اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا در ایران و دنیا در روز آدینه 5 اردیبهشت 1399 خورشیدی (24 آوریل 2020 میلادی) را منتشر نموده که در ادامه می خوانید.

  • آمار بریتانیا بار دیگر اوج گرفت

آمار مبتلایان و جان باختگان کرونا در بریتانیا باز هم به طرز چشمگیری افزایش یافت. با مرگ 768 نفر از بیماران در شبانه روز گذشته در بریتانیا، شمار کل جان باختگان کرونا در این کشور به 19 هزار و 506 نفر رسید و با ثبت 5 هزار و 386 مورد جدید ابتلا به کرونا در همین مدت، آمار کلی مبتلایان قطعی به کووید 19 در این کشور نیز به 143 هزار و 464 نفر افزایش یافت.

  • مرگ و میر در فرانسه 25 درصد افزایش یافت

میزان مرگ و میر در فرانسه به دلیل همه گیری کرونا از ابتدای ماه مارس تا نیمه آوریل سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی 25 درصد افزایش یافت.

مرکز آمار فرانسه با اعلام این مطلب گفته است که بیشترین رشد آمار استانی مرگ و میر در همین بازه زمانی مربوط به استان ایل دو فرانس به مرکزیت پاریس با 91 درصد و بیشترین رشد آمار شهرستان ها مربوط به استان اورَن، نخستین کانون کرونا با 144 درصد بوده است.

  • جهش آمار جان باختگان کرونا در برزیل

یک روز پس از آن که وزیر جدید بهداشت برزیل از رونمایی طرح دولتی مبارزه با کرونا در روزهای آینده اطلاع داد، آمار جان باختگان روزانه کرونا در اینت کشور با جهشی چشمگیر از 400 نفر گذشت و به 407 نفر رسید. تا کنون شمار کل جان باختگان کرونا در برزیل به 3 هزار و 343 نفر و مجموع مبتلایان در این کشور به 50 هزار و 230 نفر رسیده است.

  • شمار فوتی های اسپانیا به پایین ترین حد در یک ماه اخیر رسید

شمار جان باختگان کرونا در اسپانیا در شبانه روز گذشته 368 مورد اعلام شد. این پایین ترین آمار روزانه مرگ و میر کرونا در اسپانیا در از یک ماه پیش تا کنون محسوب می گردد.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون 22 هزار و 524 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده اند.

همچنین با ثبت 6 هزار و 740 مورد جدید ابتلا به کووید 19 در 24 ساعت گذشته، شمار کلی مبتلایان به این بیماری در اسپانیا به 219 هزار و 764 مورد رسیده است.

  • 1330 مبتلا در افغانستان؛ کابل در کانون کرونا

با ثبت 95 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در افغانستان، شمار کلی مبتلایان به این ویرس از شروع شیوع تا کنون به 1330 نفر رسید.

همچنین با مرگ 3 نفر از بیماران کووید 19 در قندهار در شبانه روز گذشته، شمار جان باختگان این بیماری در کشور نیز به 43 تن رسید. بنا بر گزارش های رسمی دولت افغانستان، کابل در کانون شیوع کرونا در این کشور قرار گرفته است.

  • آمار مرگ و میر در کره جنوبی صفر شد

در شبانه روز گذشته هیچ موردی از مرگ و میر بر اثر کرونا در کره جنوبی گزارش نشده است. در هفته های اخیر این نخستین بار است که آمار فوتی های کره جنوبی به صفر می رسد، گر چه در چند روز گذشته نیز آمار فوتی ها در این کشور یک یا دو نفر بیشتر نبوده است.

در کره جنوبی تا کنون 10 هزار و 708 مورد ابتلا به کووید 19 ثبت شده و در مجموع 240 نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

کره جنوبی تا کنون یکی از پیروز ترین کشورها در مهار کرونا بوده است.

  • آمار مبتلایان چین یک رقمی شد

برای نخستین بار از ابتدای شیوع ویروس کرونا در چین، آمار روزانه مبتلایان به این ویروس در این کشور یک رقمی شد. به گفته مسئولان دولتی چین در در شبانه روز گذشته در این کشور تنها 6 نفر که دو نفرشان مسافر ورودی از خارج بوده اند به کووید 19 دچار شده و هیچ مورد فوتی هم ثبت نشده است. در شبانه روز پیش از آن نیز شمار مبتلایان تنها 10 نفر اعلام شده بود.

در چین تا کنون در مجموع 82 هزار و 804 نفر به کووید 19 دچار شده و 4 هزار 632 تن نیز از این بیماری جان باخته اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 753

به "آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا ، جهش آمار در بریتانیا و برزیل؛ چین یک رقمی شد ، شرایط غیرعادی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا ، جهش آمار در بریتانیا و برزیل؛ چین یک رقمی شد ، شرایط غیرعادی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید