مایکروسافت برای پیش بینی دقیق تر آب وهوای 30 روز آینده از هوش مصنوعی استفاده می نماید

به گزارش مجله عطر یاس، به تازگی مایکروسافت اعلام نموده که این تیم با استفاده از هوش مصنوعی، روش دقیق تری برای پیش بینی آب وهوای 30 روز آینده را ارائه نموده است. این سرویس در آینده ای نامعلوم عرضه می گردد.

مایکروسافت برای پیش بینی دقیق تر آب وهوای 30 روز آینده از هوش مصنوعی استفاده می نماید

مایکروسافت در وبلاگ بینگ می گوید که تیم استارت مقاله ای را در خصوص یک مدل نو پیش بینی میان برد در سایت arXiv منتشر نموده است. این مقاله نشان می دهد که چگونه مدل نو مایکروسافت استارت با مدل فعلی مورد استفاده به وسیله مرکز اروپایی پیش بینی آب وهوا (ECMWF)، مقایسه شده است. به طور خلاصه، سیستم نو مایکروسافت استفاده از پنج مدل مختلف هوش مصنوعی و سه معماری یادگیری عمیق را برای پیش بینی های خود ترکیب می نماید.

نحوه عملکرد مدل های هوش مصنوعی مایکروسافت استارت برای پیش بینی آب وهوا

مایکروسافت می گوید که این مدل های هوش مصنوعی می توانند ده ها سال داده های آب و هوا را به خاطر بسپارند تا بتوانند الگوهای آشنای امروزی را شناسایی نمایند. این مدل ها در نهایت می توانند پیش بینی نمایند که در آینده چه تغییرات آب و هوایی اتفاق می افتند. مایکروسافت دراین باره می گوید:

این مدل های هوش مصنوعی تقریباً مانند مدل NWP عمل می نمایند: با توجه به شرایط فعلی جو در یک کره سه بعدی (عرض جغرافیایی، طول جغرافیایی و ارتفاع)، شرایط جو را برای مدتی در آینده، مثلاً یک ساعت، پیش بینی می نمایند. سپس این پیش بینی را به مدل برمی گردانند تا دو ساعت بعد را پیش بینی نمایند و به همین ترتیب.

مدل های هوش مصنوعی مایکروسافت می توانند با استفاده از یک GPU (پردازشگر گرافیکی) پیش بینی ها را سریع تر اجرا نمایند و در نتیجه می توانند به دفعات بیشتری اجرا شوند. بنابراین از نظر تئوری، پیش بینی های دقیق تری خواهند داشت.

مایکروسافت می گوید که روش های اختصاصی میزان گیری خطاهای دمای آن ها تا به امروز دقیق تر از روش هایی است که به وسیله ECMWF استفاده می گردد. ردموندی ها این مدل را برای پیش بینی آب و هوای 30 روزه به مدل سازی تیم مایکروسافت استارت خود اضافه خواهند کرد.

مایکروسافت استارت یکی از سرویس های مایکروسافت است که به نمایش اخبار روز جهان، نتایج مسابقات ورزشی و شرایط آب وهوا می پردازد.

منبع: دیجیاتو

منبع: انتخاب
انتشار: 18 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1403 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 2193

به "مایکروسافت برای پیش بینی دقیق تر آب وهوای 30 روز آینده از هوش مصنوعی استفاده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت برای پیش بینی دقیق تر آب وهوای 30 روز آینده از هوش مصنوعی استفاده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید